Sinds 2012 werk ik bij Univé. Ik ‘zie’ weinig klanten, maar zo voelt het niet. Ik spreek ze via de telefoon en via e-mail en ben van mening dat je elkaar niet in de ogen hoeft te kijken om een goed gesprek te hebben. Mijn gouden tip voor een goed telefoon gesprek is: altijd onbevooroordeeld zijn. Als een klant boos opbelt, dan probeer ik dat niet op mezelf te betrekken. Misschien heeft hij of zij net iets vervelends meegemaakt. Ik probeer begrip te tonen voor iedere situatie en ik merk dat gesprekken die een beetje stroef beginnen, hierdoor toch nog heel plezierig kunnen eindigen.

Wat ik heb geleerd bij Univé is heel goed te luisteren naar de klant. Als hij of zij een vraag stelt, dan zit daar mogelijk weer een andere vraag achter. Met doorvragen kun je een klant echt helpen. De oplossing die je biedt, heeft vaak meer consequenties dan de klant zelf kan overzien. Er kan een dekking missen, of we signaleren dat een klant juist is oververzekerd. Dit samen met de klant uitzoeken en vervolgens in duidelijke taal uitleggen, vind ik leuk en dankbaar werk.