Ik heb mijn opleiding aan de Hogere Hotelschool succesvol afgerond en 25 jaar ervaring in de horeca. Op zich misschien niet zo’n logische vooropleiding, maar er zijn veel raakvlakken met de verzekeringsbranche. Op de Hotelschool wordt klantgerichtheid je met de paplepel ingegoten. Dat is in mijn functie als verzekeringsadviseur minstens zo belangrijk als in de horeca. Ik voer ieder telefoongesprek met aandacht en een lach. Het is echt waar dat een klant dat aan je stem kan horen!

Hoewel nooit hetzelfde, is elk klantcontact altijd leuk of leerzaam. Gesprekken met zakelijke klanten zijn vaak kort en bondig, terwijl andere verzekerden langer van stof zijn en duidelijk behoefte hebben aan een luisterend oor. Dan ben je even geen adviseur, maar bijna ‘therapeut’. Gelukkig is hier bij Univé nog ruimte voor. Als daar behoefte aan is, dan mag een gesprek best wat langer duren.
Ik stuur ook wel eens een kaartje, als ik hoor dat een klant iets te vieren heeft, of iets naars heeft meegemaakt. Dat beetje extra aandacht kost niets en maakt het contact nóg persoonlijker.