Ik werk sinds 2010 bij Univé en ga nog steeds iedere dag met plezier naar mijn werk. Ik vind Univé een bijzonder bedrijf om voor te werken. We hebben geen winstoogmerk. Als we dat wel zouden hebben, vraag ik mij af of onze winkels er nog zouden zijn. Terwijl dit nu net een aspect van onze dienstverlening is dat mensen erg waarderen. Bij Univé geven we eerlijk advies, dat durf ik echt te zeggen. Als een klant een dure aanvullende zorgverzekering wil afsluiten, omdat zijn bril dan wordt vergoed, dan reken ik hem voor dat het waarschijnlijk goedkoper is om die bril zelf te betalen. Wij verdienen dan misschien iets minder, maar daar gaat het dan niet om. Zo’n klant zal uiteindelijk een positief gevoel hebben bij Univé, en dat is op de lange termijn van veel groter belang.

De leukste klant vind ik een klant die openstaat voor een wat uitgebreider telefoongesprek. Laatst sprak ik een mevrouw over zowel haar zorgverzekering, als haar overige verzekeringen. Ze was verrast dat ze dit allemaal met mij kon bespreken en niet steeds doorverbonden hoefde te worden. Dit schreef ze ook in de tevredenheidsvragenlijst die ze later invulde en dan ben ik trots dat ik hier werk.