Het komt voor dat een schade niet is gedekt, wat natuurlijk vervelend is. Ik probeer dat negatieve nieuws toch altijd een positieve draai te geven. Bijvoorbeeld door aan te geven welke aanbieders of reparateurs scherpe prijzen bieden.

Ik kijk sowieso bij elke klant die ik spreek of ik een bespaarmogelijkheid kan aandragen. Een voorbeeld hiervan is collectieve korting via een thuiszorgorganisatie of vakbond. Vaak komt iemand hiervoor in aanmerking zonder dat hij of zij het weet. Dat Univé dan misschien iets minder omzet heeft, is van ondergeschikt belang. De klant zo goed mogelijk helpen is het allerbelangrijkste.

Het leukste aan mijn werk vind ik dat geen gesprek hetzelfde is. Je wilt aan de telefoon iemand zo goed mogelijk van dienst zijn en dat vergt inlevingsvermogen en creativiteit. Ik merk dat klanten het fijn vinden als je meedenkt en oplossingen oppert waar zij zelf niet aan dachten. Dat vind ik zelf tenslotte ook belangrijk als ik grote aankopen doe.