Klanten ervaren mij als iemand die meedenkt en hen laat nadenken over wat zij willen. Ik probeer er voor de klant te zijn als hij ons nodig heeft. Want dat misverstand kom je nog wel eens tegen; dat we er alleen op uit zijn om nieuwe verzekeringen te verkopen, en niet thuis geven als de klant schade heeft. Empathie is zonder twijfel een van de belangrijkste karaktereigenschappen die je moet hebben, als adviseur bij Univé.

Het voelt goed dat ik iedere dag opnieuw kan bewijzen dat Univé het verschil maakt. Hoewel ik uitsluitend telefonisch contact met klanten heb, ga ik ook wel eens bij een klant langs. Laatst was er een meneer die niet in staat was om bij ons langs te komen in de winkel. Via de telefoon kwamen we er niet uit. Dat ik dan even langsga, vind ik normaal. Ik heb voor hem een overstap naar een zorgcollectief geregeld, waardoor hij flink wat premie kon besparen. Hij was erg verrast over deze service en heeft toen het hele verzekeringspakket bij ons ondergebracht. Zo werkt Univé, en dat past bij mij: goede service leveren zodat klanten bij je blijven en het doorvertellen aan anderen.