Ik ga met een tevreden gevoel naar huis als ik iets extra’s voor de klant heb kunnen doen. Als ik iemand moet vertellen dat er geen dekking is voor de schade, dan probeer ik altijd een alternatief voor de klant te bedenken. Bijvoorbeeld als iemand belt over rechtsbijstand bij ontslag en hij heeft alleen een rechtsbijstandverzekering voor verkeer, dan verbind ik de klant voor gratis advies door naar Stichting Univé Rechtshulp. Of als de gevallen telefoon niet onder de dekking valt, dan geef ik het adres van een reparateur met een gunstig tarief. En zo kan ik eigenlijk voor elke ‘nee’ toch weer een perspectief bieden.

Univé onderscheidt zich van andere verzekeraars door dichtbij te zijn met een groot aantal winkels. In de winkels zien we relatief veel mensen die moeite hebben met lezen en schrijven. De adviseurs in onze winkels kunnen deze mensen helpen met het lezen van brieven en nota’s. Er zijn meer mensen dan je denkt, die moeite hebben met lezen en schrijven. Ik vind het goed dat wij hier oog voor hebben.