Ik ben altijd in voor een gesprek. Dat helpt, als je zoals ik, klanten telefonisch te woord staat. Het is leuk als een klant enthousiast vertelt over zijn nieuwe huis of auto. Oprecht geïnteresseerd kunnen zijn is volgens mij een voorwaarde om dit vak uit te oefenen. Dat kost mij geen enkele moeite want ik ben nieuwsgierig naar de persoon aan de andere kant van de lijn. Dat verzekeringen saai zijn, is wat mij betreft een misverstand. Het is juist een uitdaging om risico’s af te dekken én het betaalbaar te houden voor de klant. Ik houd van duidelijke taal. Ik leg de telefoon tevreden neer, als ik het gevoel heb dat de klant heeft begrepen wat we hebben afgesproken en wat er is verzekerd.

Het prettige aan Univé vind ik dat wij klanten niet naar een website hoeven te verwijzen als ze vragen, schades of opmerkingen hebben. Wij zijn er voor de klant; in de winkels, via de telefoon en e-mail. Soms is een klant zelfs zo blij dat hij een flesje wijn als bedankje stuurt. Dat hoeft natuurlijk niet, al geeft die blijk van waardering wel een goed gevoel.